יש לך עסק לנהל – משרד עורכי דין, גישור, או עסק אחר בתחום המקצוע החופשי.
אולי הגעת לצומת דרכים ויש צורך לקבל החלטה לא פשוטה. יכול להיות שההכנסות שלך אינן משקפות את היכולות המקצועיות שלך.
אולי יש לך מחשבה שאומרת "הלוואי שיכלתי רק לעבוד ומישהו היה לוקח ממני את השיווק". ייתכן שיש לך חוויה של תקיעות או חוסר בזמן.
האתגרים האלה הם הזדמנות להתחדשות, להתפתחות, לפריצת דרך, לצמיחה ולגדילה.
האתגרים יכולים להיות בכל תחומי הפיתוח העסקי והאישי: פיתוח זהות עיסקית ומוצרים (שירותים);
שיווק ומכירות; עניינים הקשורים בכסף – שכ"ט, ניהול תקציב, איזון הכנסות והוצאות; ניהול זמן ומשאבים; קבלת החלטות ואינטואיציה ועוד.
בעידן שלנו אין בעיה להשיג ידע. להיפך. אנחנו מוצפים בידע. השאלה היא מה הידע שמתאים לך, והכי חשוב:
איך מיישמים אותו באופן פרקטי ויעיל, על מנת להגשים את החזון שלך, את המטרות ואת היעדים.
בדיוק על זה נעבוד ביחד.
התהליך מבוסס על פגישות אישיות, בדרך כלל שבועיות.
כבר בפגישה הראשונה נצלול לעומק ונבין מה האתגרים המשמעותיים שמעסיקים אותך כרגע.
נתעדף, נציב מטרות ויעדים ונצא לדרך.
הדרך יכולה להיות קצרה מאוד, בת כמה מפגשים, או ארוכה, אבל היא תהיה משמעותית מאוד
ותשנה את העסק שלך ואותך תודעתית, אנרגטית, רגשית ומעשית.
אני לא רק נותנת ייעוץ, ידע או כלים. אני מלווה אותך צעד אחר צעד
על מנת ליישם את הידע, הכלים והתובנות, להשגת המטרות והיעדים שלך.
בדרך כלל, מתחילים במפגשים בני שעה, אחת לשבוע. לאחר מכן זה יכול להשתנות.
כמה זמן זה לוקח? יש לקוחות שהגיעו לתהליך מאוד קצר וממוקד של מספר מפגשים קטן מאוד ויש כאלה שבאים לתהליך ארוך. בכל מקרה, אנחנו כל הזמן בהקשבה, ואם משהו לא מדויק כרגע, אנחנו מסיימים את התהליך. קורה שלקוח מסיים את התהליך וחוזר לאחר תקופה לעשות דיוק נוסף או להתמודד עם אתגר חדש. מבחינתי זו מחמאה מאוד גדולה שלקוחות חוזרים אלי.
בכלל, הרבה לקוחות מספרים לי שהם מרגישים את העבודה המשותפת שלנו גם זמן רב אחרי סיום המפגשים ושואלים את עצמם "מה מירי היתה אומרת או עושה בסיטואציה הזו".
אורך התהליך תלוי בהיקפו, במטרות וביעדים. ההתקדמות היא אף פעם לא לינארית (כמו בחיים עצמם), ולעיתים במפגש אחד יש פריצת דרך משמעותית יותר מאשר בחמישה שהיו לפניו.
אצלי – בתל-אביב או בשוהם
אצלך או בחוף הצוק – מינימום שעתיים רצופות לפגישה ו/או בתוספת תשלום
באופן מקוון – זום, שיחה טלפונית
שיחת היכרות ראשונית לבדיקת התאמה – ללא עלות (שיחה טלפונית).
עלות מפגש נקבעת לפי שעות עבודה. אין מחוייבות מצידך למינימום שעות כלשהו.
עלות שעה: 700 ₪ בתוספת מע"מ
(לאחר התשלום מועברת חשבונית מס קבלה כדין).
אין "שיטה" אחת. אחד היתרונות של ליווי אישי הוא שאני לא מתאימה אותך לאג'נדה קבועה מראש, אלא מתאימה את התהליך לך, בכל המובנים.
זה יכול להיות תהליך קצר או ארוך, מובנה או אסוציאטיבי, הכל לפי הצרכים שלך.
אין שני אנשים זהים ואין שני עסקים זהים. גם אם מדובר בשני עורכי דין בתחום משפטי זהה, עדיין לכל אחד יש את הערכים שלו, הייחוד שלו, החלומות שלו, האתגרים שלו, החוזקות והחולשות שלו.
אני מביאה איתי המון גמישות וארגז כלים מגוון מתחומים רבים: עריכת דין, ניהול, גישור, אימון, טיפול. עוד על ההכשרות שלי אפשר לקרוא כאן – מי אני ומה הסיפור שלי.
גם אם עשית בעבר תהליך של כתיבת חזון, מטרות, יעדים ותכניות עבודה, כדאי לפעמים לשאול את השאלות מחדש. אני לא מדברת על חזון גנרי של "להיות משרד עורכי הדין הטוב ביותר", או "להיות מגשר מוביל". אני מדברת על משהו הרבה יותר אישי ומותאם, שכולל את הערכים שלך, ואת הסיבה שלך לקום בבוקר ולהתחיל יום עבודה. לא רק ה-"Why" אלא גם What for"". את החזון נהפוך יחד למטרות, את המטרות ליעדים ואת היעדים לתכנית עבודה.
יחד נכין את רשימת המוצרים שלך בעסק. לאחר מכן נעבור מוצר מוצר, ונבדוק את קהל היעד שלו, את כמות השעות שמושקעת בו, את הרווחיות שלו, את ערוצי השיווק שמתאימים לו, ועוד. ייתכן שנגלה שחלק מהם כבר לא מתאימים לך בכלל, או לא מתומחרים נכון, או לא משווקים נכון.
יחד נכין את תכנית העבודה, שכוללת את המוצרים המדוייקים להגשמת החזון, המטרות והיעדים שלך.
ייתכן שהכנת בעבר תכנית שיווקית מפוארת, אבל התקשית ליישם אותה. אולי עברה לך בראש המחשבה: "קחי ממני את השיווק הזה ותני לי רק לעבוד". אז זהו, שזה לא רעיון טוב. העסק שלך הוא בתחום "השירות האישי", תחום שבו נדרש הרבה אמון ונוצרות מערכות יחסים בינך לבין הלקוחות שלך. ככל שהמעורבות האישית שלך בשיווק תהיה גדולה יותר, כך השיווק שלך יהיה אפקטיבי יותר.
ובאילו ערוצים כדאי לך לשווק? הערוץ השיווקי צריך להתאים לאישיות שלך, למוצרים שלך ולקהל היעד שלך. בדרך כלל, ההמלצה תהיה לבחור באחד מהערוצים שמבוססים על מערכות יחסים, כגון שיתופי פעולה, המלצות מפה לאוזן, הרצאות, נטוורקינג, רשתות חברתיות, ועוד. יש הרבה אפשרויות. ביחד נבדוק מה מתאים לך, ואיך עושים את זה בפועל.
ומה עושים כשנדמה לך שאף ערוץ שיווקי לא מתאים לך? זה בדיוק מה שאנחנו מפצחים יחד. מתחילים בצעדים קטנים, מוצאים את הדרך שמתאימה לך, ומתחילים לאמן את השריר הזה של השיווק, ממש כמו בחדר כושר.
נצא עם תכנית שיווקית שמתאימה לך, למוצרים שלך ולקהל היעד שלך, והכי חשוב: תכנית שהיא אפשרית וישימה עבורך.
גם לך (כמו לכולנו) יש מערכת יחסים מורכבת עם כסף.
אם ההכנסות שלך בפועל אינן משקפות את היכולות המקצועיות שלך ואת ההשקעה העצומה שלך בלקוחות, אולי זה נובע מכך שאין לך באמת הערכה לכסף, או כי העסק שלך הוא "שליחות"? אולי יש לך אמונה ש"כסף הולך לכסף", או שנדרשת איזושהי תכונה אחרת שאין לך אותה ורק היא מביאה כסף (מעמד? יופי? משרד גדול? הרבה עובדים? אנשים תומכים?)
אם התמחור של המוצרים שלך נמוך מדי, או שיש יותר מדי "פרו-בונו", או וויתור על שכר הטרחה שכבר סוכם עליו, אולי יש לך אמונה שלא באמת מגיע לך?
אז מה עושים? קודם כל עוברים יחד על כל המספרים. תכלס. בודקים את הפערים בין הרצוי למצוי ומאין הם נובעים. ואז מתחילים יחד למשוך את החוטים. זה אומר שבתחום המורכב הזה של כסף אנחנו עובדים יחד על כל הרבדים – תודעתית, אנרגטית, רגשית ופרקטית.
יחד נתמחר מחדש. נלמד להתמודד עם התנגדויות. נלמד לשחרר את הלקוחות שאינם מוכנים לשלם את שכר הטרחה שמתאים לך. ונזכור: שכר הטרחה הוא סנן מצוין ללקוחות שלא מתאימים לך (אני קוראת להם "הלקוחות השואבים").
יחד נשנה אמונות ודפוסים, נשחרר את חווית החסר או ההישרדות הכלכלית ונתחבר לחווית שפע. אחת ההגדרות היפות שאני אוהבת לשפע היא "כל מה שאני צריכה יש לי וכל מה שיש לי אני צריכה". זה המקום לשאוף אליו
ייתכן שהחוויה שלך היא של "אין זמן", "אני בעומס", "אני בהצפה", "אני בכיבוי שריפות", או שכל מה שמעסיק אותך הוא דברים "דחופים", ואין לך זמן לדברים ה"חשובים". אולי אימצת דפוס של דחייינות, שיכול לנבוע מהרבה סיבות, למשל: פרפקציוניזם.
אולי זה נובע מחוסר יכולת לשים גבולות ללקוחות שלך, שזה אומר זמינות של 24/7. אולי יש עודף "זוללי זמן" אחרים – מיילים, ווטסאפים, רשתות חברתיות.
ומה עם התודעה שלך? כמה היא "טוחנת" את העבר? אשמה, בושה, חרטה, או את העתיד? דאגות, חששות, חרדות? כמה אנרגיות זה גוזל ממך? הרי לפעמים לוקח לנו שבועות ארוכים לבצע משימה שלוקחת חצי שעה, ולפעמים ב-10 דקות אנחנו מצליחים לבצע משימה ענקית ומורכבת. למה זה קורה? אני קוראת לזה איזון אנרגטי.
אז מה עושים? נעבור על סדר היום שלך ונמפה את הגורמים לקשיים. נעבור יחד על כל ה"כובעים" שלך בעסק – שיווק, מכירות, "ייצור" (שיש שקוראים לה "העבודה האמיתית שלי"), שירות לקוחות, כספים, אדמיניסטרציה וכו'.
נעבוד על כלים לארגון סדר היום וההתנהלות המדויקים לך, באופן הכי פרקטי שיכול להיות. נשחרר את זוללי הזמן מהחיים שלך, גם במימד המעשי וגם במימד התודעתי. נבדוק יחד מה מצריך שינוי ומה הפתרונות המדוייקים – אם זה מיקור חוץ לחלק מהמשימות, הצבת גבולות, תעדוף נכון של המשימות, ועוד.
והכי חשוב – אנחנו לא מכינים רק תכנית "תיאורטית". אני מלווה אותך יד ביד ובהתמדה להשגת האיזון בתחום העיסקי ובתחום האישי.
יכול להיות שהגעת לצומת דרכים משמעותי, שבו יש צורך לקבל החלטה מורכבת. אולי מיזוג או יצירת שותפות או אולי דווקא הפוך? פירוק שותפות או פיטורים? אולי עזבת מקום עבודה ועכשיו יש צורך לקבל החלטות לגבי המשך הקריירה? ומה עם ההחלטות ה"קטנות" שאנחנו נדרשים לקבל כל יום? בעניין התאמת לקוח מסוים או תיק מסוים?
יחד נבחן את דפוסי קבלת ההחלטות שלך. מה מקשה עליך בקבלת החלטות? האם ההחלטות שלך הן "רציונליות" או "אמוציונליות"? האם הן נובעות מאינטואיציה או מפחדים?
נשחרר את הדפוסים שלא מתאימים לך יותר ונלמד לקבל החלטות ממקום נקי יותר, מחובר יותר ומדויק לך יותר, בלי "טחינת מוח" מיותרת, בלי חרטות, והכי חשוב – ההחלטות שמקדמות אותך ואת העסק שלך להגשמת החזון, המטרות והיעדים שלך.
פיתוח עסקי ואישי הוא תהליך, מסע. לעיתים הוא יכול להיות מאתגר.
השליחות שלי היא ללוות אותך בחלק מהמסע הזה, חלק שיכול להיות קצר או ארוך, אבל יהיה משמעותי עבורך ועבור העסק שלך.