בעידן שלנו אין בעיה להשיג ידע. להיפך. אנחנו מוצפים בידע. האתגר הוא לסנן את הידע ולהתאים אותו אליך, ויותר מכך, לתת לך את הכלים על מנת ליישם אותו באופן פרקטי ויעיל.
חשוב לי, שההרצאות והסדנאות שלי יהיו פרקטיות וישימות ויפתחו את התודעה לאפשרויות חדשות ויצירתיות.
הן יכולות להיות במשרדי עורכי דין, בארגונים בתחום הגישור, בקורס בתואר שני באוניברסיטה או בכל ארגון אחר. זה יכול לקרות בהרצאה מול מאות אנשים או בסדנה אינטימית של עשרה, במפגש יחיד או בסדרה של מפגשים.
ההרצאות והסדנאות שלי עוסקות בעולמות המורכבים של תחומי הפיתוח העסקי והאישי.
מדוע הרצאות הן אחד מהערוצים השיווקיים המשתלמים ביותר? מהן מטרות ההרצאה השיווקית? מה המסרים שאפשר וכדאי להעביר באמצעותה?
איך כדאי לבחור את נושא ההרצאה ואת האכסניה?
מהו מבנה יעיל של הרצאה שיווקית? איך כדאי לפתוח הרצאה וממה כדאי להימנע? (ספוילר: לא בהצגה עצמית!) איך דואגים לכך שתוכן ההרצאה יעביר באופן ברור את המסרים שלך? איך מייצרים סיום טוב שמניע לפעולה?
מה חשיבות שפת הגוף, הקול והתנועה?
למה אף פעם אין לך מספיק זמן לכל הדברים שברצונך לעשות? מה זולל לך את הזמן? האם כדאי להיות "מולטי-טאסקינג"?
מה הקשר בין פרפקציוניזם לדחיינות?
מה הקשר בין קושי בקבלת החלטות לבין ניהול זמן?
האם הזמן הוא לינארי? איך קורה שלפעמים מצליח לך "לתקתק" בחצי שעה עבודה של 10 שעות, ולפעמים לא מצליח לך לבצע עבודה של 10 דקות במשך שבועות שלמים?
מה הקשר בין אשמה, בושה, חרטה, דאגות, חרדות ופחדים לבין ניהול זמן ומשאבים?
איך נוכחות וקשיבות מסייעים לנו להיות יעילים?
איך משנים דפוסים והרגלים של שנים והאם זה בכלל אפשרי?
לכולנו יש מערכת יחסים מורכבת עם כסף. מצד אחד מחנכים אותנו שכסף הוא חשוב והוא מוביל לחופש כלכלי ומצד שני מספרים לנו כמה הוא מסוכן.
"כסף לא צומח על העצים, כסף הולך לכסף, כסף משחית, כסף לא יכול לקנות אהבה, כסף מסובב את העולם, מרבה נכסים מרבה דאגה, כסף לא קונה בריאות…
אילו אמונות יש לך ואילו דפוסי מחשבה, רגש והתנהגות הן מזינות?
מה תהליך התמחור של המוצרים/השירותים שלך? האם יש לך מדיניות הנחות ו/או "פרו-בונו"? האם יצא שוויתרת על שכר טרחה שסוכם, ואם כן, למה? האם הצבת לעצמך יעדים כספיים משמעותיים, מדידים, שאפתניים וריאליים?
האם יש אצלך פער בין הרצוי למצוי בענייני כסף? אילו צרכים יש לך שכסף אמור למלא אותם?
מהי הווית שפע, איך מגיעים אליה? מה הקשר, אם בכלל, בינה לבין כמות הכסף שיש לך?
" קחי ממני את השיווק הזה ותני לי רק לעבוד. ", "אין לי כוח לעסוק בשיווק" "לא מתאים לי כל הפייסבוק הזה", "לא נעים לי למכור את עצמי". "התחרות בשוק קשה. למה שיבואו דווקא אלי"?
למה העיסוק בשיווק מרתיע ואיך בכל זאת מתיידדים איתו?
כמה זמן ומשאבים כדאי להשקיע בפיתוח עסקי ובשיווק?
אילו ערוצים שיווקיים יש ובמה כדאי לבחור?
האם חשוב להתמיד בערוצים שנבחרו ואיך מתמידים?
ונניח שכבר הגעת לקהל היעד שלך – מה עכשיו? איך עושים מכירה מוצלחת ומהי בכלל מכירה מוצלחת? האם כדאי למכור בכל מחיר?
למה אנחנו אוגרים תיקים מיותרים? וקילוגרמים מיותרים? לקוחות שלא עושים לנו טוב? ניירת מיותרת? מערכות יחסים רעילות? קבוצות ווטסאפ שלא נעים לנו לצאת מהן?
למה אנחנו מאביסים את עצמנו בעבודה שלא מכניסה לנו מספיק ולא מספקת אותנו? ולמה אנחנו מאביסים את עצמנו במזון שלא בריא לנו ולא באמת עונה לנו על הצרכים?
מה גורם לנו לברוח להתמכרויות כגון לחץ (stress), עשייה לא מאוזנת, תרופות, עישון, אוכל, סמים, טלויזיה, מסכים, או כל פעילות שאינה ממלאת אותנו ואינה מאוזנת?
איך מנקים את כל מה שלא משרת אותנו? איך משילים את כל הקילוגרמים המיותרים גם בעסק וגם בגוף ללא מלחמות מיותרות?
איך מתמלאים אנרגטית, רגשית ופיסית במה שכן מזין אותנו באמת?
איך מגיעים לאיזון?
מי השחקנים בחדר הגישור, מעבר לאלה הנוכחים בו פיסית, ומה מידת השפעתם על הגישור?
מהן הטקטיקות שהצדדים נוקטים בהן בחדר הגישור? מהן הטקטיקות של המגשר/ת? מה בין טקטיקות למניפולציות? מהי מניפולציה לגיטימית ומהי מניפולציה לא לגיטימית, אם יש בכלל כזו? ואיך קשור לכאן החוק השלישי של ניוטון?
האם כדאי להציב אולטימטום, כגון Take it or leave it, בחדר הגישור ואם כן מתי? מהי קורבנות, למה היא נועדה ומה היא מעוררת? מתי שתיקה מקדמת את הליך הגישור ומתי היא מחבלת בו?
מהי תודעת win-win ומהי תודעת win-lose?
מה עושים עם רגשות בחדר הגישור? רגשות של הצדדים? של המייצגים? של המגשר/ת? האם כדאי לתת להם מקום או לא? אם כן, איך עושים את זה בדרך שמקדמת את הליך הגישור?
"ידעתי מי אני היום בבוקר, אבל השתניתי מאז כמה פעמים" (אליס בארץ הפלאות / לואיס קרול)
האם אנחנו מודעים לזה שאנחנו בתנועה, בהתחדשות ובתהליך מתמיד של שינוי? האם אנחנו מובילים את הכיוון אליו אנחנו משתנים? את עוצמת השינוי, את עיתויו? או שאנחנו מעדיפים להיות פאסיביים ורק להגיב כשאין ברירה?
למה אנחנו נשארים ב"אזור הנוחות" שלנו, גם כשהוא כבר ממש לא נוח? מה בין יציאה מאזור הנוחות להרחבת אזור הנוחות?
מתי ולמה אנחנו רוצים שינוי? איך מקדמים אותו בפועל?
כמה החלטות אנחנו מקבלים ביום? אילו סוגי קבלת החלטות קיימים? באילו מודלים של קבלת החלטות אנחנו משתמשים? האם יש התאמה בין סוג ההחלטה לבין המודל?
מה בין החלטה קלה להחלטה קשה? מה מקשה עלינו בתהליכי קבלת החלטות?
האם ההחלטות שלנו הן "רציונליות" או "אמוציונליות", האם הן מתקבלות עם חיבור לאינטואיציה או מתוך פחדים?
איך משפרים ומייעלים את תהליכי קבלת ההחלטות שלנו?
מה הסיפור שלך? מאיפה התשוקה לעיסוק שלך? מה הערכים שלך שהעסק נועד להגשים? אילו מטרות וחלומות יש לך? איך הופכים אותם ליעדים ברורים ולתכנית עבודה?
אילו כובעים יש לך בעסק? אילו מהם קל לך לעשות ובאילו מהם ממש לא בא לך להתעסק? מה עושים איתם?
מהם המוצרים/השירותים שהעסק שלך מציע? איך מאפיינים כל אחד מהם? באילו מהם כדאי להשקיע מחשבה נוספת ואילו מהם הגיע הזמן לשחרר? אילו מוצרים חדשים אפשר לפתח?
איך בונים תכנית עיסקית שלוקחת בחשבון את החזון שלך, את המטרות והיעדים, והיא ישימה עבורך?